Zašto radio? | Otvoreni radio
Klikni i...

Slušaj
Uživo

Play
Trenutno s Vama...

Ermin Preljević

Twitter Facebook

Stišaj probleme, pojačaj hitove!

Tvoj feelgood radio

Zašto radio?

Prednosti oglašavanja na radiju
Zašto radio?

January 13, 2014 @ 13:19

Podijeli: Facebook Twitter

Radio je jedna od uobičajenih platformi za reklamiranje. Oglašavanje tj. kampanja na radiju košta kao oglas u dnevnim novinama. Međutim, radio je dinamičan medij gdje, na kraju krajeva, oglašivači imaju priliku nešto reći konzumentima radija odnosno njihovim potencijalnim kupcima/korisnicima usluga. Mnogi konzultanti i marketinški stručnjaci smatraju kako zabavna i informativna kampanja na radiju je solidan nosač cijelokupne kampanje. Svjedno, nekolicina kampanja ima i podršku u npr. tiskanom izdanju (novine, billboardi i sl.).

Zapravo, svaka odgovorna osoba za oglašavanje, radilo se o agenciji ili klijentu, trebala bi znati koja platforma i koja vrsta oglašavanja najbolje odgovara kampanji.

Prednosti oglašavanja na radiju

Većina radija ima svoj format. AC, HOT AC, CHR, oldies, samo domaća glazba, ozbiljna glazba … ako pričamo o glazbi. Tu su onda radio postaje koje funkcioniraju kao talk radio ili oni čiji program čini veći postotak priče, a nešto manje glazba (npr. Hrvatski Radio 1 i sl.). Treba li reći da radio može imati nacionalnu, regionalnu koncesiju ili biti internet radio (Radio 808)?

Proizvođač pelena za inkontinenciju ne bi trebao odabrati Top40 radio. Osim, ukoliko se slušatelji svako toliko ne useru od neke dobre pjesme.

Uz brojke koje prikazuju slušanost i cijene oglašavanja, kao najbitnije čimbenike, sve su to parametri koji bi trebali odlučivati prilikom odabira radija za kampanju jer svaki od ovih formata ima svoju publiku. Proizvođač pelena za inkontinenciju ne bi trebao odabrati Top40 radio. Osim, ukoliko se slušatelji svako toliko ne useru od neke dobre pjesme. Ukratko, pravilnim odabirom radija povećavamo vjerojatnost dohvata željenog oglašivačkog targeta.

Nadalje, radio produkcija i samo emitiranje nisu toliko skupi, pa oglašivači se mogu istovremeno oglašavati na nekoliko radija odjednom. U slučaju promjene situacije na tržištu, reklama se lagano i brzo napravi iznova ili se postojeća izmijeni.

Radio je možda sekundarni medij, ali određene situacije kao što je vožnja u autu, rezultiraju aktivnim slušanjem radija. Dobra reklama ovdje može napraviti sjajan posao.

Radio je najslušaniji ujutro i popodne tzv. Drivetime. Prijepodne i večer su sekundarne kategorije koje slušanošću variraju od radija do radija, no ovo su uglavnom i 4 glavne kategorije tj. slota za oglašavanje. Ovisno o proizvodu ili usluzi, pravilni odabir slota ili kombinacije slotova je još jedan od bitnih čimbenika.

Sve su ovo faktori koji utječu na uspjeh kampanje… uz pretpostavku da je sama reklama – dobra. A pretpostavka je ‘mother of all fuck-ups’ i zato prije same produkcije reklame napravite test u krugu svojih ljudi ili pitajte za savjet stručnu osobu.

Zašto bi se oglašavali na radiju?

Ukoliko još uvijek razmišljate o oglašavanju na radiju i niste sigurni je li radio dobar odabir ili ne, evo malo ”vode na mlin” radija:

Ne zaboravite. Radio priča!

1. Prosječan slušatelj u jednom danu, sveukupno aktivno sluša radio 2 sata.
U jednom komadu – cca 30-tak minuta. Ima li boljeg načina za pridobiti publiku? Je li vaša reklama tada u eteru? Može biti, ali treba isplanirati, zar ne?

2. Radio je zapravo jedini mobilni medij. Ljudi ga slušaju kod kuće, u autu, na poslu, u shopping centrima, u vikendici….. dok se bude, dok se spremaju za posao, dok rade, dok se vraćaju doma, dok kupuju, a neki i dok spavaju. Slušaju ga na standardnom radio prijemniku, na televizorima, kompjuterima, telefonima….. na zvučnicima i na slušalicama. Slušatelji mogu čuti vašu reklamu bilo kad i bilo gdje – radio je uvijek uz njih.

Mobile-Radio

3. U životu kad imamo nekome nešto bitno reći… učinimo li to slikom, pismom, videom ili to jednostavno – kažemo? Pa, obično ovo zadnje jer je to najintimniji oblik. Osoban. Emotivan.

Ne zaboravite. Radio priča!

4. U radio reklami sve je moguće. Možete imati i slona i orkestar i zmiju koja govori i predsjenika i što god poželite jer radio je jedan veliki ‘theatre of the mind’. Upravo ovakve slike načinjene riječima i zvukom najučinkovitije bude emocije.

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=r-QP8KZt5GQ]

5. Obično 2/3 jednog izdanja novina su reklame. Od ukupnog telvizijskog programa 1/3 su – reklame. U prosjeku svaki radio ima oko 10 minuta reklama u satu što je 1/5 ukupnog programa. Manje od ostalih medija, a dovoljno za percepciju slušateljstva.

6. Iako u današnje doba možemo raspravljati o ovoj tezi, radio je obično bitno jeftiniji od televizije i novina

7. Tisak je medij dosega – koliko se novina proda, tolika je mogućnost da netko vidjeti vašu reklamu. Psiholozi kažu kako prosječna osoba mora vidjeti ili čuti reklamu barem 3 puta prije no što ista napravi ikakav učinak. Obzirom na cijenu, većina tvrtki može si to priuštiti jedino na radiju.

Target-different

8. Različiti formati radija imaju različitu publiku što vam omogućava odabir vama poželjnog targeta

9. Emitiranjem vaše reklame na radiju imate svoje vrijeme na ‘naslovnoj stranici’ radija. Nikad nećete biti skriveni u kutu na stranici broj 26

10. Radio je aktivan medij koji kreira razne vrste emocija, sposoban kreirati potrebu, probuditi želju u slušatelju i u istom trenutku nametnuti proizvod ili uslugu kao rješenje.

I na kraju…

Televizija je medij na kojem imate omiljene dijelove formata. Bilo da se radi o emisiji, seriji ili filmu. Gledatelj se veže uz dio onoga što kreira program.
Radio je cjelovit medij. Slušatelji se vežu uz radio, program, glazbu… 24 sata dnevno… 7 dana u tjednu.

Zašto bi se oglašavali na radiju?

Imate li dalje dvojbe?

Napišite komentar. Rado ćemo odgovoriti.

Ostali oglasi

Kako slušati Otvoreni Radio:

Otvoreni Player! (ako želiš slušati Otvoreni na svom PC-u ili Macu). Plaćanje? Ne! Potpuno je besplatno. Samo trebaš kliknuti ovdje. Naravno, uvijek kao opcije imaš Windows Media Player ili Winamp/VLC media player.

Cro Map Computer

Ukoliko si osoba u pokretu i želiš slušati Otvoreni – nema problema. Aplikacije Otvorenog radija preuzmite na iTunesu ili Google Playu. Naravno, besplatno.

Aplikacija za Android Aplikacija za iOS
Cro Map Smartphone

Ponosni si korisnik kabelske ili IP televizije? Otvoreni je samo par tipki daleko. Evo i popisa gdje nas možeš slušati:

  • MAXtv – 55. kanal
  • B.net – 55. kanal
  • Metronet – 304. kanal
Cro Map Tv